"Nu mor caii când vor câinii..." aşa zicea Bunicu' lu' Rici

marți, 8 noiembrie 2011

"DISPERARE...!!!"... numele tău este XTV... 3.500 de angajaţi x Y telespectatori = 0,8 rating (cu update)

Pe măsură ce depărtarea, în timp, este tot mai mare faţă de data de 23 octombrie ora 18, încep să realizez tot mai intens ce s-a petrecut, de fapt. O singură dată mi s-a mai întâmplat să trec printr-o împrejurare teribilă, era tot într-o zi de 23 dar nu octombrie ci decembrie, nu 2011 ci 1989. Teribilul acelei împrejurări era, ce-i drept, de altă factură decât teribilul încercării de curând trecute. Am scris săptămâni la rând despre furtul unei televiziuni. Acum nu pot decât să constat chinul naşterii unei pretinse noi televiziuni, chiar dacă noua televiziune are mai mult chipul şi asemănarea unui avorton pe care nimeni nu-l vrea. Întâmplarea în sine rămâne, însă, istorică.

Aseară am primit un mesaj care dacă n-ar fi trist ar fi hazliu. Nu mă pricep la multe pe lumea asta dar după anii petrecuţi prin televiziuni n-aş fi crezut, vreodată, că voi vedea exprimată negru pe alb disperarea neputinţei unui şef de televiziune în faţa propriilor angajaţi... De unde lupta a fost la început şantaj şi mituire, acum, tot prin mită, acea televiziune vrea să-şi câştige audienţa după constatarea amară că furtul audienţei nu a fost posibil odată cu încercarea de furt a televiziunii cu totul. Am ezitat, de aseară până acum, dacă să scriu sau nu despre acest mesaj. Iniţial mi-am zis că este de o tristeţe nesfârşită care nu trebuie comentată. Doamne fereşte! de aşa ceva... Acum, însă, când povestea a devenit publică prin aportul altor colegi, în faţa unui asemenea gest fără precedent, mi-am spus că discreţia mea nu-şi mai are rostul. Din respect faţă de oameni pe care îi cunosc şi care lucrează, încă, la acea televiziune, nu identificarea locului sau a persoanelor/personajelor este importantă ci faptul în sine.

"Salut,

De maine incepem sa promovam brandul xtv pe toata caile posibile. In principiu, va fi o campanie absolut unica, in sensul ca va fi neobisnuita, nemaivazuta pentru un produs de media autohnton. asta inseamna ca in loc de obisnuitul spot tv care oricum nu ar fi avut loc, pentru ca acum e sold-out la toate posturile:

- vom ajunge in cele mai indepartate catune prin spoturi la radiouri locale si nationale

- vom avea campanie targetata pe abonatii upc si dolce cu milioane de sms-uri in toate retelele de telefonie

- vom avea bannere si linkuri la xtv.net/live pe toate site-urile mari care fac trafic pe net in romania

- in fine, vom avea o campanie de marketing si pr neortodoxa, care presupune participarea fiecaruia dintre voi.

Concret, toti cei aproape 500 de angajati xtv, ca dealtfel toti cei peste 3000 de angajati ai grupului xxxxxxx, vor deveni agenti de marketing. Nu trebuie decit sa va sunati toti prietenii, rudele, cunoscutii si sa le spuneti sa se uite la xtv, iar daca nu au inca xtv (adica sunt abonati rcs) sa stie ca in urmatoarele zile vor avea...

Fiecare dintre voi, si voi incepe eu sa va arat cum, va trimite la xxxx.xxxx@xtv.net un tabel cu cat mai multe persoane (nume, prenume, localitate, telefon si retea de cablu) cu care a vorbit despre ce este xtv si de ce merita sa te uiti la xtv. vom aduna aceste tabele si vom face un database cu cateva zeci de mii (posibil peste o suta de mii) de potentiali telespectatori xtv carora le vom oferi premii periodice pentru fidelitatea lor, probata prin sondaj."

Adică... dacă publicul nu ne vrea... Citind respectivul strigăt disperat de ajutor, m-au năpădit mulţime de gânduri care se suprapuneau cu o viteză uimitoare... De exemplu... dacă nu cumva agresarea acelor mii, zeci de mii sau sute de mii de persoane rezultate din recrutarea făcută de proprii angajaţi are ca rezultat răspândirea de spam-uri...! Dacă nu cumva managerul inovator s-a gândit cum să-i mituiască pe acei oameni care, ca la Caritas, vor aduce alţii şi alţii... exponenţial, astfel încât foarte curând întreaga populaţie a României, a Europei, a Pământului, şi a întregului Univers... toţi, mituiţi, privim XTV! Dacă nu cumva criza mondială şi rotirea Pământului în jurul Soarelui vor ajunge să depindă de XTV... când, de fapt, o campanie cinstită de marketing şi un program inovator la televizor (nu cu generice furate, cu oameni furaţi, cu emisiuni furate... ceva COMPLET NOU! -mă opresc aici cu sugestiile) o investiţie adevărată pe o piaţă suprasaturată... aici să fie cheia succesului. Adică investiţie, muncă, inventivitate... nu furăciune, mită, minciună... Nu pot să-mi imaginez cum cineva cu mintea la el s-a gândit că: 1.fură o televiziune cu tot ce-i în ea, oameni, aparatură, marcă, tot; 2.dacă furăciunea nu ţine până la capăt pregătesc planul B în care seamănă dar nu răsare şi mulţi văd, puţini cunosc iar de a doua zi undeva între 1,5 şi 2,3 puncte de rating pe zi plus vreo 6-800.000 de euro pe lună din publicitatea aferentă, vor fi ale mele (rating şi bani); 3.dacă nu ţine, atunci îmi pun angajaţii la muncă, 3.500 x 2 păriniţi x 2 fraţi x 15 unchi şi mătuşi x 2 bunici (2 au murit) x 60 de vecini şi vecine x 17 prieteni (fără fostele relaţii) = .... sute de mii de telespectatori adică ceva de genul 0,5-0,7 rating ceea ce pentru început e în regulă.

"Primii 10 angajati xtv care trimit acest tabel cu minim 50 de nume primesc cite un ipad. Daca ajung la 100 de nume, primesc suplimentar o prima. Eu voi trimite maine seara lista mea, nu particip la premiere, vreau doar sa va arat ca se poate.
Va rog sa priviti extrem de serios aceasta idee, este copiata dintr-o campanie de guerilla marketing din statele unite, a intrat in istorie."

În copilăria şi adolescenţa mea, vecinul de pe scară sau din bloc, vecinul vigilent care făcea toată ziua tabele şi le expedia miliţiei, cu cine are maşină de scris, cine şi-a cumpărat automobil, care vecin s-a certat cu nevastă-sa, care a ajuns acasă după ora 22, care a adăpostit străini veniţi în vizită, care primeşte pachete cu ciocolată, gumă de mestecat şi cafea... ş.a.... acei vecini activi erau premianţii autorităţilor. Nu mică mi-ar fi mirarea ca iPad-urile să fie ver. 1.0, dintre cele care nu se mai vând şi care au rămas în depozitele unui cunoscut vânzător autohton de calculatoare. Cât despre primă... dă mamă cu banii-n mine/pentru share, rating şi pâine (a ieşit de-o chiftea... pardon, rimă).

Finalul este apoteotic!

"Nu inchei fara a va ruga ca, daca aveti colegi la realitatea tv la care chiar tineti pentru ca sunt oameni valorosi, sa vorbiti cu ei si sa le spuneti din suflet ca acolo va fi prapad si ca, pentru viitorul carierei lor si linistea familiilor lor, este mult mai safe sa vina sa lucreze la noi.
Bafta si sper intelegeti ca participarea voastra la acest demers care pare neobisnuit, ciudat, greu este in interesul nostru, al tuturor"

Aici este semnătura xxx a expeditorului, manager important la xtv, laureat al premului pentru furtul televiziunii Dacă te prind pe stradă, te bat!


Eu lucrez la Realitatea TV. De opt ani. Îi asigur pe colgii de la xtv că aici nu este niciun prăpăd. E adevărat, emitem dintr-un car aşezat sub un cort. Nu suntem masochişti şi motivele din care lucrăm în aceste condiţii le găsiţi în scrierile din săptămânile/lunile trecute de pe acest blog. Ce spune expeditorul mesajului că va să vie prăpădul, este probabil furtuna despre care vorbea mai deunăzi d-l Franks; nimeni nu scapă, nici Xtv. Nu m-aş simţi nicio clipă în siguranţă în vecinătatea unui şef care transmite atât de clar asemenea mesaje disperate; care nu ştie că lucrează la televiziune iar televiziunea este un produs pentru popor, nu cu difuzare confidenţială, nu prin propag
are din gură în gură... Cred că nici publicitatea la Viagra nu ar creşte vânzările pentru respectivul produs, d'apoi ratingul unei televiziuni!

Disperare.... numele tău este XTV... ce păcat!

UPDATE: Aflu de pe realitatea.net că în zona Willbrook, pe panourile publicitare cu RealitateaTV au apărut fotografii cu Vîntu aplicate peste imaginile prezentatorilor. Mă tot întreb... cine şi de ce să fi făcut măgăria asta?

0 comentarii:

Totalul afișărilor de pagină

Persoane interesate

Faceți căutări pe acest blog