"Nu mor caii când vor câinii..." aşa zicea Bunicu' lu' Rici

duminică, 25 septembrie 2011

REALITATEA TV - O TELEVIZIUNE PE CALE SĂ FIE FURATĂ

ACEST TEXT LE ESTE DEDICAT COLEGILOR MEI DE LA REALITATEA TV, VĂZUŢI ŞI NEVĂZUŢI, ŞTIUŢI ŞI NEŞTIUŢI, CELOR CARE AU MUNCIT ÎN ULTIMII OPT ANI PENTRU CA ACEASTĂ TELEVIZIUNE SĂ CONTEZE ŞI CARE ACUM SUNT FURAŢI DE DOMNUL SEBASTIAN GHIŢĂ

Pentru că ştiu că domnul Sebastian Ghiţă (baschetbalist, calculatorist, milionar în euro, manager cu contract de vreun an şi procesoman) mă va da în judecată după acest articol, vreau să stabilesc de la început proprietatea termenilor din limba română (asta, limba, nu e în proprietatea domnului Ghiţă).
În limba română, "furt" înseamnă: FURT, furturi, s. n. Infracțiune care constă în însușirea pe nedrept a unui lucru mobil al altuia; hoție, furătură. – Din lat. furtum. Sursa: DEX '98 .
Iar "impostor" înseamnă : IMPOSTÓR, -OÁRE, impostori, -oare, s. m. și f. Persoană care caută să înșele, profitând de necunoștința sau de buna-credință a oamenilor; șarlatan, mincinos. ♦ Persoană care caută să se substituie altcuiva (pentru a lucra, a profita în numele lui); farsor. – Din fr. imposteur, lat. impostor. Sursa: DEX '98. 

La trebonal, monşer!

Să presupunem că eu sunt proprietarul unei... gogoşerii. Este firma mea şi se numeşte "GOGOAŞA VESELĂ". Am înregistrat marca, am şi o siglă cu o gogoaşă roşie şi frumoasă pe care am tipărit-o pe pungile cu gogoşi pe care le dau clienţilor. Am pus sigla mare, la stradă, deasupra intrării. Vând gogoşi de ani de zile. Toată lumea cumpără gogoşi de la mine. Am angajaţi, câţiva gogoşari şi câteva gogoşeriţe (sunt cei care dau formă gogoşilor), vânzători şi vânzătoare, o femeie care spală pe jos şi face cafele. Mai am şi un paznic. El lucrează doar noaptea, păzeşte gogoşeria. Cu toţii suntem ca o familie şi ne bucurăm de succesul pe care îl au gogoşile noastre, cele mai bune din oraş.
Într-o zi, m-am certat cu primarul. A început să mă omoare cu controalele. Afacerea nu mai mergea chiar bine. Deşi erau încasări, o susţineam tot mai greu. Ba chiar, unii, voiau să mă scoată că intoxic populaţia. Nu ştiu de ce, eu vindeam doar gogoşi de calitate. În fine.
Un gogoşar de-al meu mi-a adus un băiat extrem de precoce şi am făcut cu el un contract să preia el conducerea gogoşeriei în proporţie de 80%. Destul de curând  gogoşile au început să arate altfel, cel pe care l-am angajat s-a impus rapid. Gogoşarul-şef a început să nu-mi mai răspundă la telefoane. Am sperat ca prin angajarea managerului să scap de belele, dacă mă retrag din primul plan. Dimpotrivă, chiar el m-a băgat la puşcărie! Apoi, încet-încet a început să şantajeze oamenii că dacă nu semneză noi contracte pe firma lui, îi dă afară. A modificat contractul de spaţiu, l-a trecut pe firma lui, la fel, a mai cumpărat o mătură, o găleată şi a zis că a tehnologizat gogoşeria. A schimbat şi sigla, gogoaşa mea era îndreptată spre dreapta, el a făcut o siglă tot cu o gogoaşă, spre stânga. Firma nu se mai numeşte "GOGOAŞA VESELĂ" ci "VESELA GOGOAŞĂ". Paznicul meu a fost dat afară şi a adus paznici care stau ciorchine la colţurile gogoşeriei şi ziua, şi noaptea. Îi ameninţă pe salariaţi că nu le mai dă leafa şi le spune că vor lucra la o nouă gogoşerie, deşi salariile oamenilor sunt din gogoşile pe care ei, oamenii, le fac şi le vând. Cumpărătorii nu mai înţeleg nimic, confuzia este generalizată. Aşa, pare că e altă gogoşerie şi totuşi, aceeaşi!


Ce se întâmplă acum la RealitateaTV? Sau ce se întâmpla până să fiu dat arafă (vineri, 23 septembrie a.c.)?
În primul rând, ştim cu toţii despre componenţa noii conduceri numită de domnul Sebastian Ghiţă şi pe care, parţial, am anunţat-o încă din vară pe acest blog.

Eugen Chelemen, redator-şef multimedia (o funcţie mai caraghioasă cred că e doar cea de "turnător" dar Eugen e un activist stahanovist de succes, i-am spus-o în faţă aşa că pot să o fac şi public) e în capul mesei, cel puţin oficial. Conduce o televiziune de ştiri importantă din ţara asta fără ca el să fi mers, cu fizicul, vreodată, pe teren şi să filmeze şi să monteze o ştire, să vadă la televizor ce a muncit (sunt de acord, asta a observat şi Adelin Petrişor)... Apoi să-şi permită să-şi dea cu părerea dacă un reporter de televiziune e bun sau prost. Sau să dea un jurnal din regia de emisie, ca producător şi apoi să-şi permită să jignească producătorii, să-i facă boi sau vaci cum îşi permite acum, ca uns al domnului Ghiţă. E ca şi cum domnul Ghiţă ar pune şef la Asesoft nu un calculatorist ci pe unul care habar n-are din ce e compus un calculator dar pentru că dă bine din gură despre "babele de pe DN1 care fug ca potârnichile" (citat din Eugen Chelemen live la RTV cu ocazia accidentului de la Tâncăbeşti când a căzut o pasarelă - DN1 e drumul pe care d-l Ghiţă merge la Ploieşti). Sau ca şi când domnul Ghiţă ar pune şef la Emag pe unul care habar n-are comerţ dar ştie cum "cofetăreasa s-a înţeles cu jefuitorul" (breaking news decis de acelaşi Chelemen, istoric, după cel cu şarpele din Cartierul francez). 

Chelemen a adus-o pe Ana Pauker şefă de acasă (la început a condus prin internet) apoi, cu fizicul, am numit-o prin porecla dată de colegi pe Simona Gheorghe, alt profesionist în ale televiziunii care nu a filmat şi nu a montat o ştire în viaţa ei (fată care, dealtfel, în civilie vorbind, mi-e simpatică, poza ei de aici eu i-am făcut-o).


Toate astea s-au întâmplat după ce şeful care l-a adus pe Chelemen la RealitateaTV a fost Cătălin Popa, alt profesionist care nu a filmat o ştire în viaţa lui. A apărut ca mare realizator de câteva ori, băgat în faţă de domnul Vîntu pe vremea când era patron (e altă poveste, acum, că m-au dat afară, avem multe de povestit... avem tot timpul... aici are şi Sergiu partea lui de vină...) N-aş putea să spun acum cu ce se ocupă, cred că e superşef, eminenţa cenuşie a domnului Sebastian Ghiţă, care de aproape două luni a decis - şi mi-a transmis prin domana Zaharia că altfel nu a avut curaj să o facă - faptul că nu mai vrea să mă vadă în redacţie în timpul săptămânii, doar sâmbăta şi duminica, atunci când el e mai mult liber.






La această galerie de personaje ilustre o mai adaug pe doamna Letiţia Zaharia-Bădescu, o femeie cu experienţă în televiziune dar care, din păcate, ca producător general şi-a greşit cariera... a lucrat ca editor, ca prezentator... talentată... dar ca producător nu a dat un jurnal în viaţa ei şi habar n-are cum se conduce o emisie din regie, la o televiziune de ştiri sau oriunde altundeva. N-a făcut-o niciodată dar e producător general.









A intrat într-un con de umbră doamna Mădălina Dulamă, în conducere până să vină Chelemen. Totuşi, mai e un fel de şefă dar acum sunt atât de mulţi că nu prea se ştie fiecare, ce face. Este, alături de Cristi Coman, singura din conducere care a lucrat reporter ani de zile, unul dintre cei mai buni reporteri pe Justiţie la ProTV şi apoi aici, la RealitateaTV, până să devină şefă. Din păcate, Mădălina a ajuns să-şi dea cu părerea în domenii la care nu se pricepe fie pentru că nimeni nu lua o decizie, fie că poate, pentru o clipă, a crezut că e capabilă să o facă (în special pe probleme de producţie). Nu cred că orice iubitor de tablouri poate să fie critic de artă plastică... În plus, la Mădălina, un om, indiferent cât e de bun şi de muncitor, dacă nu-i place ei tot prost e. Păcat.






Ieşind din zona Ştirilor ajungem la Programe. Aici e şefă pe viaţă, sub toate conducerile, doamna Roxana Niculescu. Altădată cred că ar fi avut un loc pe viaţă în Comitetul Central. O doamnă care în afara câtorva interviuri plate cu Sorin Roşca Stănescu (pe vremea când era prieten cu domnul Vîntu) şi cu alţi amici de-ai fostului patron, habar n-are, nici dumneai, cum e munca aia ingrată cu camera pe teren. Dar are în subordine, încă (s-au mai redus) multe prinţese pe lângă câţiva oameni care muncesc din greu şi cu talent pentru un salariu meschin dar care, toţi, justifică postul doamnei Niculescu. Pentru prezenţa domniei sale ca director de Programe are şi Sergiu Toader partea sa de vină. Nimeni nu-i perfect.








Aşa arată RealitateaTV a domnului Sebastian Ghiţă. Aceştia şi încă vreo câţiva, mai mititei, sunt cei care stabilesc zi de zi care reporter e bou şi care vacă, care producător e idiot şi care nu (cu jigniri şi istericale adresate în emisie, zilnic), care editor e cretin şi care trebuie exclus (că nu le place lor)... adică ei, profesioniştii, au criterii profesionale conferite de şeful lor, baschetbalist-calculatorist-milionar.-manager-procesoman, l-am numit aici pe domnul Sebastian Ghiţă, ei au competenţe în a stabili cine moare şi cine trăieşte. E ca şi cum construcţia unui nou pod peste Dunăre îi este atribuită unuia care nu ştie cît fac 3x3 dar nu contează... De ce podul trebuie făcut de un profesionist? Ca să nu se prăbuşească şi să nu moară oameni. La televiziune asta nu conteatză? Se pare că nu, presa e liberă... adică dacă îl întrebi pe unul "măi musiu, ce cauţi matale aici?" nu contează, aşa a vrut domnul Ghiţă, legea o permite. De siguranţa celor care trec podul se ocupă un profesionist. De calculatoarele domnului Ghiţă se ocupă chiar domnul Ghiţă care se pricepe la calculatoare - aşa a început să facă bani, a asamblat calculatoare. De siguranţa morală a ţării ăsteia, prin difuzarea de ştiri 24 de ore din 24 se poate ocupa oricine (vrea domnul Ghiţă). Am aflat că domnul Ghiţă are prieteni în serviciile de informaţii. Acolo tot impostori lucrează? Cred că ar fi interesant de aflat de la prieteni...
Ştiu că domnul Ghiţă are o fobie care se numeşte Sergiu Toader. Eu nu am, recunosc, mi-e dor de Sergiu. Dar asta e altă poveste. Pentru cine nu ştie, Sergiu Toader a fost reporter la ziar, angajat de domnul Ion Cristoiu la Evenimentul zilei când se tipărea şi se vindea într-un milion de exemplare pe zi. Apoi a fost reporter la ProTV când era Canal31, o televiziune care a precedat ProTV şi de care domnul Ghiţă nu are cum să-şi amintească pentru că pe vremea aia se juca la nisip în parcul din Ploieşti. Apoi, Sergiu a fost directorul Ştirilor ProTV când s-a schimbat pentru prima dată puterea în ţara asta, din 1947 încoace, adică în 1996, din stânga în dreapta. Nu a fost numit de domnul Adrian Sârbu şef la ştiri pentru că avea talente de activist stahanovist. Şi dacă tot se supără domnul Sebastian Ghiţă când aude de Sergiu Toader pot să completez că şi Sorin Enache a fost reporter cu camera pe teren, tot la ProTV, a filmat şi a montat ştiri, la sport, dar chiar dacă nu a fost un reporter prea talentat, ca şef, când îi vorbeşti despre o filmare ştie cu ce se mănâncă, la fel cum se presupune că domnul Ghiţă ştie ce face un harddisk într-un calculator. Domnul Ghiţă, de exemplu, când pleacă un reporter la filmare, ştie dacă reporterul are sau nu ax optic pe teren? Măcar şi-a pus întrebarea? Sau pleacă fără? Dar Eugen Chelemen, ştie? Dar Cătălin Popa?


Din momentul în care RealitateaTV a fost cumpărată de domnul Ylan Schwartzenberg, l-am urmărit atent în ieşirile publice. A fost extrem de discret, reţinut, a spus doar că nu se pricepe la televiziune şi are încredere în profesionişti. Nu s-a dat în stambă, nu a pretins că ştie ce nu ştie. Colegii mei se întreabă "de ce nu ne plăteşte Ylan?" Asta vreau să vă lămuresc, dragi colegi, nu vă plăteşte nici domnul Ghiţă, nici domnul Ylan, domnul Ghiţă doar profită de banii încasaţi din publicitate, bani pe care voi îi produceţi ca urmare a unei investiţii care nu îi aparţine domnului Ghiţă. El încearcă doar să fure acea investiţie şi pe voi vă consideră scalvi, masă de manevră. Dar vom detalia aceste aspecte. Domnul Ylan este un capitalist care nu are de ce să facă opere de caritate. A anunţat investiţia într-un nou sediu şi am văzut în derulare acest proiect. E posibil să fie terminat destul de curând. Când va manevra banii din publicitate aşa cum o face domnul Ghiţă acum, atunci va plăti salariile din acele încasări celor care vor mai lucra la RealitateaTV. Până atunci, o face domnul Ghiţă.

Toţi colegii de la RealitateaTV, acea masă de oameni care lucreză zi de zi ca această televiziune să fie ceea ce este (din ce în ce mai aproape de OTV de când cu noua conducere), acei oameni care au familii, copii, credite la bănci... acei oameni care de şapte ani, mulţi dintre ei, au venit zi de zi la serviciu tot mai fericiţi că munca lor are un sens, că şi ei contează şi sunt importanţi... toţi, în aceste zile de şantaj din partea domnului Sebastian Ghiţă, au ajuns să se gândească doar la siguranţa zilei de mâine, a lor şi a familiilor lor. Mulţi colegi de la RealitateaTV au semnat noi contracte impuse de domnul Sebastian Ghiţă pe ideea "nu semnezi, nu-ţi iei salariul". Care e şmenul ordinar? E simplu. Domnul Sebastian Ghiţă are o firmă constituită în aprilie acest an pe numele său S.C. RTV Satellite Net s.r.l., constituită în jud. Prahova, mun. Ploieşti, cu adresa în strada Democraţiei (unde în altă parte?) la nr. 28A (nu m-am ostenit să fotografiez imobilul, dar poate o fac), Cod Unic de Identificare: RO 28330130 Nr. Registrul Comertului: J29/605/2011 Stare societate : INREGISTRAT din data 11 Aprilie 2011. La ANAF s-a înregistrat în 16 iunie 2011. Este plătitoare de TVA şi plătesşte asigurări sociale din mai 2011. Cifra de afaceri, deocamdată, este zero... adică o firmă nou-nouţă, înfiinţată... mă rog, treaba domnului Ghiţă din ce motiv. Fără o comunicare oficială, fără un mesaj trimis angajaţilor în care să li se spună "de mâine, cine nu semnează acest contract nu ia salariul şi nu mai are loc de muncă", cu agitaţia produsă de domnii Popa, Chelemen, domana Zaharia, doamna Gheorghe, doamna Roxana Niculescu şi alţi şefi mai mici, prin viu grai, din gură în gură, ca să nu rămână urme, au transmis angajaţilor trecuţi de ei pe o listă că trebuie să semneze noi contracte, că sunt plătiţi de domnul Sebastian Ghiţă şi dacă mai vor salariu, să semneze noile contracte cu noua firmă. Altfel spus, fură oamenii pe ideea că RealitateaTV e formată dintr-o grămadă de imbecili manipulaţi de Popa-Chelemen-Zaharia cum vor ei, în numele şi în interesele domnului Sebastian Ghiţă. Cine nu a fost chemat la semnarea noului contract, nu a primit salariul. Eu, de pildă şi ca mine, alţii. Eu, măcar ştiu că nu aveam cum să fiu ierat de Chelemen pentru ce am scris pe acest blog. Şi nici de domnul Sebastian Ghiţă. Pot să înţeleg. Deşi mi-a fost furată munca. Dar cei care nu au blog, doar pentru că nu sunt plăcuţi la vedere şefilor numiţi de domnul Ghiţă... doar pentru asta să nu fie plătiţi? 

Să mai lămurim un aspect: din ce bani au fost plătiţi angajaţii RealitateaTV din septembrie anul trecut până acum? Din banii domnului Sebastian Ghiţă? Nu, dragi colegi, aţi fost plătiţi din banii munciţi de voi şi încasaţi pe contracte de publicitate. Am spus acest lucru mai sus, îl repet ca să fie clar. Ceea ce spune domnul Sebastian Ghiţă că este investiţie pentru RealitateaTV este, de fapt, investiţie în firma sa Asesoft în numele căreia a mai cumpărat una-alta. Cu ce scop? Imediat lămurim şi acest aspect, în episodul de mâine.

P.S. Nu scriu despre toate acestea pentru că am fost dat afară. Eram la RealitateaTV când le-am scris domnilor Ghiţă şi Vîntu, în primăvară. Eram tot la RealitateaTV în vară când am scris cu ocazia numirii noii conduceri. Scriu acum când televiziunea e pe cale să fie furată. Dintr-o coincidenţă, m-au dat afară: un fleac!

RECAPITULARE - În episodul de azi am văzut cine conduce RealitateaTV, uneltele furăciunii domnului Sebastian Ghiţă şi am denumit de unde vin banii, din munca angajaţilor RealitateaTV. Mâine mergem mai departe şi demontăm mecanismul furăciunii. Posibil să reuşim, posibil să mai fie necesare câteva episoade. Vom vedea.

11 comentarii:

Anonim spunea...

Realitatea TV nu este singura parte din trust care a ajuns in situatia asta, care se duce naibii zi de zi. Mai sunt celelalte posturi TV, mai e Realitatea FM si altele...

gabi spunea...

stai linistit gabi.asa cum si tu ne-ai incurajat cand am fost dati afara din rtv din motive de criza asa si noi te sustinem repetand ceea ce ai spus tu atunci:"nu mor caii cand vor cainii".multa bafta si capul sus

Anonim spunea...

ai mare dreptate in ceea ce ai scris;multi de fapt toti habar nu au cum se face o stire sau cum e viata inregie dar....au salarii de zeci de mii de euro.da da ZECI de mii de euro si sunt sefi.sa zicem ca doar nororcul i-a ajutat sa ajunga acolo si nu capul

Gabriel Bugnar spunea...

DRAGII MEI! Pentru mine nu banii sunt problema. Spre deosebire de Ghiţă şi Chelemen şi Popa am fost în studioul 4 al TVR când s-a făcut istoria. Am rupt certificatul de revoluţionar scris la maşina de scris a CC al PCR pe 26 dec 89 şi nu-mi pare rău, nu mi-a părut rău niciodată şi nu mi-e ruşine de copiii mei. N-au decât să se plimbe cu Jaguarul, să mă pupue-n cur în direct şi să facă rating. Am o meserie pa care nu mi-o ia niciun impostor. Da, repet, nu mor caii când vor câinii! Nu mă interesează salariile de mii de euro... suntem în capitalism... fiecare câştigă cât poate. Dar mă doare când locul în care am lăsat opt ani din viaţă este furat de un impostor care e convins că îi învârte pe toţi pe degete, cum are el chef pentru că se ştie susţinut de băieţii deştepţi. Dragi anonimi, ieşitţi din anonimat! Ne vor lua boii de la bicicletă! Credeţi-mă! E singurul mod în care le arătăm că nu se pot pişa chiar pe tot ce au impresia că le stă la picioare... Pentru copiii noştri şi tot merită. Ştiu că sună patetic, dar e adevărul. Am zis.

Vasile Surub spunea...

Felicitari colegule, esti unul dintre putinii care au curajul sa relateze tipic jurnalistic starea de fapt din RTV.
Constat ca profesionalismul si verticalitatea morala dobandite si consolidate in TVR si PROTV isi fac efectul.
Dupa atatia ani in care am ridicat Realitatea Tv la nivelul de CNN al Romaniei constat si eu ca o echipa de diletanti veniti doua statii cu autobuzul de la sediul Varanului din Baneasa si infipti pe mii de euro lunar in functii reusesc sa distruga postul, transformand-ul intr-un ZERO-TV-2 sub inteleptul management ASESOFT.
Daca seamana vant, vor culege furtuna, iar daca nu au invatat nimic din istorie, este treaba lor.
Sunt convins ca impreuna, echipa care am ridicat Realitatea Tv acolo unde se situa cand au inceput jocurile de culise, vom putea recladi incepand de jos o televiziune de stiri in adevaratul sens al cuvantului, oricare ar fi denumirea ei.
Multa bafta in continuare.

Bridge player spunea...

Ce va plangeti ca ati fost pusi sa semnati contractul ca sa va dea salariul ?
Ganditi-va ca la brutarie , muncitoarele trebuie sa faca sex cu patronul inainte sa-si primeasca leafa .
Cat despre Bugnar-toata stima .
TU ce-ai face daca te-ar da afara de pe o zi pe alta , fara sa-ti dea salariul pe ultimele 2 luni ? Ai zice ca-i dai lu' fi-t'u la scoala ghetutele de anul trecut .
Mai gandeste-te...

Anonim spunea...

Gabi , cred ca te inseli in ceea ce l priveste pe Ghita - nici la calculatoare nu prea se pricepe !!!daca "sapi" putin vei descoperi ca acele milioane pe care (nu)sta,nu s deloc rodul geniului sau . vezi cate pseudo-softuri a vandut prin primarii si consilii generale si nu prea functioneaza si etc.... oricum esti tare si te sustin (daca vrei iti dau si informatii in plus despre kakacios)

Ionutz spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ionutz spunea...

Pe cine intereseaza mancatoriile de la locul de munca al unui individ, chiar daca locul ala de munca este o televiziune ? Sunteti prea plini de voi astia care lucrati in televiziune.

Anonim spunea...

Buna comparatia cu gogosile ...
Iar "cei care dau forma gogosilor" este chiar geniala!

Gabriel Bugnar spunea...

Oameni buni,

Am rugămintea ca atunci când vă decideţi să postaţi un comentariu, de orice fel, să nu-l ştergeţi, ulterior. Dacă apare ceva nu tocmai exact, din vreo eroare, vă rog să corectaţi prin postarea unui alt comentariu. Nu am posibilitatea, tehnic, să împiedic ştergerea comentariilor de către autori că aş folosi-o... Mulţumesc.

Totalul afișărilor de pagină

Persoane interesate

Faceți căutări pe acest blog